Известие

Collapse
No announcement yet.

Свирене от спирачките

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Свирене от спирачките

    Вчера ми се появи странно квичене от спирачките. при всяко натискане, дори когато колата е в покой, се чува продължително свирене. Предполага се, че е от сервото. някой знае ли каква може да бъде цената на ремонта? Колата няма АБС.
    Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
    AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
    Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

  • #2
    Сервото е около 70-80лв, ремонта още почти 50. От опит говоря (макар не с мойта 155).
    155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
    Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

    Comment


    • #3
      Да в тези граници вървят нещата
      Alfa 155 1.7,1.8 ex
      Alfa 166 2.4 3 ex
      155 1.8 MY 95 sport

      Comment


      • #4


        ти нали щеше да се обаждаш за филтъра. за цената 70 лева ми се вижда доста оптимистично особено за нашето голямо серво. Има една като моята сега я разглобяват в автокъщатана ХМС. Може да минеш да погледнеш
        Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
        Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
        Peugeot 508 RXH 02.2013

        Comment


        • #5
          Серовто сменено при Румен - 100 лева частта, 80 лева труда. оказа се още, че от сервото е влизал въздух в колекторите и затова е придърпвала колата. Сега и този проблем (почти) се оправи.
          Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
          AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
          Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от koolio Покажи съобщение
            Серовто сменено при Румен - 100 лева частта, 80 лева труда. оказа се още, че от сервото е влизал въздух в колекторите и затова е придърпвала колата. Сега и този проблем (почти) се оправи.
            От сервото на спирачките е влизал въздух и е придърпвала колата?!?!??!?! Е че аз като имам скъсана мембрана на същото и ми изтича спирачната течност какви ли аномалий дава......


            155 2.5 V6
            Passat 2.5 TDI 180hp highline

            Comment


            • #7
              моля вижте следващия
              Last edited by метъл; d.m.y г., 15:48. Основание: редакцията се появи като втори пост
              155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
              Още малко толерантност никога не е излишна!

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от lulin racing Покажи съобщение
                От сервото на спирачките е влизал въздух и е придърпвала колата?!?!??!?! Е че аз като имам скъсана мембрана на същото и ми изтича спирачната течност какви ли аномалий дава......
                Нещо си в грешка. Сервото има само една мембрана и от едната и страна е вакуума от двигателя, а от другата атмосфервн въздух или вакуум от двигателя през управляеми от педала на спирачката клапанчета. Когато не си го натиснал от двете и страни има един и същ вакуум и тя не се мести (няма разлика в наляганията). Когато натиснеш педала се затваря клапанчето свързващо с вакуума и се отваря това към атмосферата врезултат, на което налягането се повишава (от едната страна, а от другата си остава вакуума от двигателя), мембраната се премества и чрез оста си натиска спирачната помпа. При преместването си мембраната затваря клапанчето към атмосферата на позиция зависеща от положението на педала, с което се регулира спирачното усилие. В сервото няма спирачна течност! Имаш теч в помпата и от нея - в сервото. А това, което казва koolio е вярно - ако имаш скъсана мембрана или незатварящо клапанче двигателя поема въздух след дроселовата клапа, който не е отчетен от дебитомера и води до обедняване на сместа, пропуски във възпламеняването на сместа и съответно до прекъсване. Това може да го прави дори без да се натиска спирачката. Тогава проблема е или в клапанчетата (зависи каква е конкретната им конструкция - на Алфа не съм отварял, така че говоря принципно) или в маркуча между сервото и двигателя.
                155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
                Още малко толерантност никога не е излишна!

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от метъл Покажи съобщение
                  Нещо си в грешка. Сервото има само една мембрана и от едната и страна е вакуума от двигателя, а от другата атмосфервн въздух или вакуум от двигателя през управляеми от педала на спирачката клапанчета. Когато не си го натиснал от двете и страни има един и същ вакуум и тя не се мести (няма разлика в наляганията). Когато натиснеш педала се затваря клапанчето свързващо с вакуума и се отваря това към атмосферата врезултат, на което налягането се повишава (от едната страна, а от другата си остава вакуума от двигателя), мембраната се премества и чрез оста си натиска спирачната помпа. При преместването си мембраната затваря клапанчето към атмосферата на позиция зависеща от положението на педала, с което се регулира спирачното усилие. В сервото няма спирачна течност! Имаш теч в помпата и от нея - в сервото. А това, което казва koolio е вярно - ако имаш скъсана мембрана или незатварящо клапанче двигателя поема въздух след дроселовата клапа, който не е отчетен от дебитомера и води до обедняване на сместа, пропуски във възпламеняването на сместа и съответно до прекъсване. Това може да го прави дори без да се натиска спирачката. Тогава проблема е или в клапанчетата (зависи каква е конкретната им конструкция - на Алфа не съм отварял, така че говоря принципно) или в маркуча между сервото и двигателя.
                  това добре а къде да търся проблема като има съскане от сервото като се натиска спирачката - къде е клапана за атмосферното налягане? Сервото работи, но има това съскане и ме дразни. колкото по-рязко натисна спирачката е толкова по-силно съскането!


                  Даването на газ, води до пристрастяване!
                  Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                  Volvo V50 2.0D by RuBig

                  Comment


                  • #10
                    Напълно нормално (ако е за кратко). Това съскане представлява самото поемане на въздух, когат клапанчето отвори и колкото по-рязко натискаш педала толкова повече отваряш клапанчето и поема повече въздух, затова и повече съска. въпросът е да е за кратко - само докато педала се движи надолу. Като го задържиш на едно място трябва да спре, защото е поело необходимото количество въздух (според степента на натискане на педала). Ако продължи значи трябва да сваляш сервото - имаш пробита мембрана или незатватящо клапанче - това, което свързва кухините от двете страни на мембраната. Ако нямаш проблем със сервото, а само те дразни съскането можеш да го обезшумиш като натъпчеш малко дунапрен, там където влиза педала в сервото - от там влиза въздуха. То би трябвало да си има ама... Служи едновременно за филтриране на постъпващия въздух (прашинки в областта на краката на шофьора дал господ), за да не сдадат багажа клапанчетата и за обезшумяване. Както се досещаш вече тези клапанчета се намират вътре в сервото. Ако трябва да сме още по-точни - в мембраната. В средата си тя е доста удебелена ~4-5см и там има отвор, в който са клапанчетата и същевременно се осигурява контакт на двете оси - входната от педала и изходната от мембраната в случай че сервото не работи - липса на вакуум, слъсана мембрана и т.н.
                    155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
                    Още малко толерантност никога не е излишна!

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от метъл Покажи съобщение
                      Напълно нормално (ако е за кратко). Това съскане представлява самото поемане на въздух, когат клапанчето отвори и колкото по-рязко натискаш педала толкова повече отваряш клапанчето и поема повече въздух, затова и повече съска. въпросът е да е за кратко - само докато педала се движи надолу. Като го задържиш на едно място трябва да спре, защото е поело необходимото количество въздух (според степента на натискане на педала). Ако продължи значи трябва да сваляш сервото - имаш пробита мембрана или незатватящо клапанче - това, което свързва кухините от двете страни на мембраната. Ако нямаш проблем със сервото, а само те дразни съскането можеш да го обезшумиш като натъпчеш малко дунапрен, там където влиза педала в сервото - от там влиза въздуха. То би трябвало да си има ама... Служи едновременно за филтриране на постъпващия въздух (прашинки в областта на краката на шофьора дал господ), за да не сдадат багажа клапанчетата и за обезшумяване. Както се досещаш вече тези клапанчета се намират вътре в сервото. Ако трябва да сме още по-точни - в мембраната. В средата си тя е доста удебелена ~4-5см и там има отвор, в който са клапанчетата и същевременно се осигурява контакт на двете оси - входната от педала и изходната от мембраната в случай че сервото не работи - липса на вакуум, слъсана мембрана и т.н.
                      ясно, но имам едно леко съпротивление при рязко настикане, сякаш компресираш въздух и си мисля дали нещо не е в час там??? Колкото по-рязко натисна толкова по-силно педала е твърд преди да омекне!


                      Даването на газ, води до пристрастяване!
                      Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                      Volvo V50 2.0D by RuBig

                      Comment


                      • #12
                        ами пак е някъде там - влизащия в сервото въздух. Само че влиза бавно, т.е отвора е малък и намалява дебита, но съскането го има, защото разликата в наляганията (вакуума на двигателя от една старана и атмосферното налягане от друга) е голяма, следователно скоростта на въздуха е голяма. Сваляне, разглабяне и почистване от налепи му е майката... В този случай слагането на допълнителен дунапрен не е жетелно, защото че забави още (теоретично) спирачното въздействие. Дали ще се усети на практика не мога да кажа - то все пак зависи от плътността му, която пък от своя страна зависи освен от самия него (има рехави, но има и бая плътни дунапрени), но и от това колко си го наблъскал (най-вече)
                        155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
                        Още малко толерантност никога не е излишна!

                        Comment


                        • #13
                          мхм....това със свалянето не ми хареса... колата е с АБС и до колкото знам е огромна врътня свалянето и качването...


                          Даването на газ, води до пристрастяване!
                          Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                          Volvo V50 2.0D by RuBig

                          Comment


                          • #14
                            Да, и моята е такава. Не съм го свалял (не ми се е налагало и дано не се), но като знам какво е в този ъгъл и ми се доповръща. А на на мен на туй отгоре там ми завряха и изпарителя на ГИ... Ужас... А по твоя проблем - по от рано със спирачките... И тапи (на някоя мп3-ка) в ушите
                            155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
                            Още малко толерантност никога не е излишна!

                            Comment


                            • #15
                              Хубаво де, а има ли начин да пробвам да почистя с някакво спрейче ли с въздух под налягане ли там входа за въздух към сервото откум купето? то като гледах е доста тясно около лоста на педала... идеята е малко по-лесно да взима въздух - че така може и сервото да прекарам с такова натоварване...а и рязкото спиране е малко сложно


                              Даването на газ, води до пристрастяване!
                              Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                              Volvo V50 2.0D by RuBig

                              Comment

                              Working...
                              X